понеделник, 8 септември 2014 г.

Старт на добри намерения

За трети път в професионалното си развитие избирам да съм директор. През м. юли 2014 г. се явих на конкурс и отскоро пак съм на тази длъжност, този път в Хуманитарна гимназия „Дамян Дамянов” в Сливен. След 15-те години в Детско селище „Качулка” и СОУ „Георги Каравелов” в Шивачево отново изпитвам напрежението на работата и бремето на отговорността да се справя с новото предизвикателство. Двегодишната ми дейност като социален работник в Центъра за обществена подкрепа към КСУДС – Сливен ми донесе изключително професионално удовлетворение. Бях в млад колектив, в динамична обстановка, където мобилната работа и срещите с хора в беда са всекидневни. Но, както се казва, сърце не трае и дано да е за добро... Хуманитарна гимназия "Дамян Дамянов" е най-младото в Сливен училище. Създадено през 1997 г., то носи всички характеристики на възрастта си. Вече има ръст и самочувствие, но всекидневно трябва да доказва смисъла на своето съществуване , да има свой глас и свое място в публичната среда. Чрез засиленото изучаване на хуманитарните предмети то има задачата да подготвя широк спектър от специалисти в страната. Развиването на уменията на учениците да четат, да пишат и да мислят критично и самокритично са предпоставки за развитие на отделната личност, а и на държавата като цяло. Идеята ми за този блог е чрез публикациите в него моите колеги и моите ученици, при желание от тяхна страна, да са съпричастни на някои мои намерения, мисли, планове. Вероятно ще има повече споделени чужди мисли, практики, решения, но нали в това е смисъла на ученето през целия ни живот - да се усъвършенстваме като се вглеждаме в опита на нашите предци и на нашите съвременници.

Няма коментари:

Публикуване на коментар